02 October 2009

MaNakAh Yg LeBih PaTuT ? ?


Aku ingin berkongsi dengan bloggers sekelian dengan satu keputusan aku yang muktamad. sudah hampir dua bulan aku berfikir adakah aku patut membeli satu HP mini yang mudah di bawa kemana-mana berbanding laptop aku sekarang ni yang berskrin 14 inci.

aku ingin bertanya :
  1. adakah berbaloi jikalau aku membelinya?
  2. adakah ianya satu pembaziran bersandarkan kepada hawa nafsu?
  3. adakah ianya akan memberikan aku seribu satu manfaat?

antara sebab yang membuatkan aku tersangat nk pakai HP mini or jenama lain ke, asalkan 10 inci punya skrin.

  • aku sekarang ni banyak bergerak dari umah sewa ke UKM, dari UKM ke USIM, dari USIM ke rumah sewa, dari rumah sewa ke rumah aku kat Seremban..jd klu aku bawak 14 inci ni, mmg tersangatlah berat sekali...sampaikan kadang2 aku terpaksa tinggalkan je kat umah je..sbb malas nk bawak kat u . sebenarnye aku yang malas..hehe
  • sekarang ni aku amik MA, jd perlukan kepada research yang banyak, jd klu laptop xde di sisi akan membuatkan idea baru akan terbantut dan basi...macam poyo lah pulak..
  • aku ni jenis yang suke men tenet je ngn wat keje-keje ni..ada pun nk men game aku xpakai pun laptop ni..cume mase kat Jordan je aku suke on 24 jam je...sbb tu je kehidupan kat sane..belajar- balik rumah - makan - internet - main. - tido. jd laptop ni mmg keje keraslah..skrang da xlagi..mmg khas tuk research ngn keje..

aku harap sape yang baca blog aku ni dapat berikan jawapan yang matang dan waras yang mungkin..klu x kamu berdosa melayangkan duit aku sebanyak seribu lebeh..hehe..
post signature

3 comments:

Ren Friday, October 02, 2009  

hmmmm kalau bab mengangkut 14 inc tu aku mmg setuju...susah gak sebanarnya kalau nak bawak yg besar tu, kalau yg sepuluh inch ni memang senang la.
Depends on keperluan ko la.. kalau rasa mampu nak ada yang itu, why not beli jer.

yang 14 inch tu buat main tenet ngan game.. yang 10 inch tu untuk research dan assingment..

anap_ilmi Friday, October 02, 2009  

Ha..nmpk x aku ckp..saje je dgn En. Janggel ckp...ada duit angkat je... g pun tu aset leh jual beli balik...boring2 kang,jual la smula.ahakz

hIrOsHiNaRi Saturday, October 03, 2009  

tq to janggel : mmg ade ade niat da..mgkin esok tercapai or mungkin x..cume aku mls nk layangkan tibe2 je..hehe

anap : mcm aku ckp td la..hehe..nk jual..boleh..tp nk duit banyak la...haha

Post a Comment


ShoutMix chat widget

World Followers

World From

World Banners

<<- selamat datang ke mysite hiroshinariworld.blogspot.com..selamat berjumpa lagi->>

  ©Template by Dicas Blogger.

TOPO